Thursday 19 November 2009

REHLAH BERSAMA PELATIH DI PANTAI IRAMA, BACHOK

Alhamdulillah pada Isnin 16 Nov 2009, seramai 21 orang pelatih RS Kelantan bersama ukhti Joy, Ust. Azizee, Jijah, Lah, 2 Orang Warden(Cik Asiah, Cik Siti) dan pengurus telah ber'REHLAH' di Pantai Irama, Bachok.


Kami bertolak dengan 4 buah kereta seawal 6.40 pagi dan tiba di Pantai Irama, Bachok sekitar 7.10 pagi. Terima kasih kepada Dr. Din & Umi Hani kerana sudi pinjamkan Toyota Innova untuk kami ber'REHLAH'. Toyota Altis Ust.& Ukhti Joy, Kereta kancil milik Cik Siti dan tidak dilupa Proton Iswara RS kelantan yang semakin 'uzur' tapi enjin masih berfungsi dengan baik sekali..
Aktiviti pada pagi itu dimulakan dengan Solat Dhuha di pantai. Untuk kebanyakan pelatih, ini merupakan suatu yang tidak pernah mereka lakukan. Kemudian, tazkirah pendek telah disampailan oleh Ust Azizee. Sandwich sardin & Bihun Special menjadi bekalan istimewa saat kami lapar nanti.
Antara aktiviti yang di jalankan ialah Explorace Haji, high jump dan acara bebas untuk pelatih-pelatih menikmati keindahan alam ciptaan Allah S.W.T. Pukul 11.35 pagi kami bersiap-siap untuk bertolak pulang ke RS Kelantan.


JZKK atas jasa baik ukhti Joy dan Ust. Azizee kerana sudi meluangkan masa ber'REHLAH' bersama kami. Masihkah ada pengganti seperti Ukhti Joy.. InsyaAllah, yang tumbuh akan tumbuh lagi. Mungkin ini kali terakhir kami di RS Kelantan akan ber'REHLAH' bersamanya.... Ukhti Joy akan menyambung pengajian di peringkat PHD. di Aussie. Selamat Berjuang buat Ukhti joy.

No comments: