Sunday 13 September 2009

MAJLIS BERBUKA PUASA RSK

Alhamdulillah, pada hari Jumaat lepas, 11 Sept. 09 / 21 Ramadhan 1430H, RSK telah menganjurkan acara tahunan iaitu Majlis Iftar pelatih-pelatih RSK bersama Ahli Jawatankuasa RSK dan keluarga. Turut dijemput juga, JK JIM Negeri dan JK Wanita JIM Negeri. Walau pun tidak semua yang dijemput dapat menghadhirkan diri, lebih kurang 30 tetamu telah memeriahkan majlis ini.

Kebanyakan JK RSK telah datang bersama-sama ahli keluarga masing-masing. Antaranya, Dr Zaharah, Dr Hafidzah, Dr Dasmawati, Dr Norhani, Pn Wan Aishah dan ramai lagi.

Majlis bermula pada pukul 6 petang dengan dipengerusikan oleh pengurus RSK, Cik Fatihah yang kemudiannya menjemput Ustaz Azizee untuk memberi penerangan tentang pertarbiahan di RSK kepada tetamu kehormat pada hari itu, YDP JIM Kelantan, Dr Mohammed Hamzah.
YDP seterusnya menyampaikan sedikit tazkirah kepada para pelatih yang antara lainnya memberi panduan untuk menjalani kehidupan selepas ini mengikut cara yang telah ditunjukkan dalam agama kita. Pengurus kemudiannya menutup majlis dengan menyatakan harapan semua keatas para pelatih yang sedang menjalani bimbingan di RSK sekarang.



Selepas iftaar,
sembahyang maghrib berjemaah dengan di imami oleh Ustaz Azizee juga.












Kegembiraan dapat dilihat pada wajah-wajah pelatih bila dapat bersua dan beramah-mesra dengan tetamu yang datang. Majlis-majlis seperti ini selalunya akan membawa keceriaan pada mereka .....Alhamdulillah.
JZKK kepada semua JK JIM negeri yang telah hadir antaranya TYDP Akh Che Rahimi, SU , B'hari dan AJK dan JK Wanita JIM Negeri antaranya Pn Nik Noor Aini & suami Dr Othman selaku SU JIM Bachok, Ustz Tempawan dll lagi. Dan tak lupa juga, Jazakillaahukhairan pada Puan Fauziah yang telah membiayai sebahagian besar dari majlis ini.

No comments: