Monday 14 September 2009

ABJZ RAMADHAN 1430H


Salam semua,

Saya ditanya oleh beberapa orang yang antaranya " Dr, tahun ni tak de ke ABJZ di Dewan Utama USM? .Biasanya mesti dah sibuk dengan program ni pada tahun tahun yang lepas..." Untuk anda yang ingin tahu, ABJZ Ramadhan ini telahpun kami mulakan pada tahun 2007. Kalau ikutkan tahun 2009 merupakan kali ke 3. Apa specialnya ABJZ Ramadhan ni, ia melibatkan semua sekolah menengah di satu satu daerah yang di pilih. Jumlah penyertaan pelajar dan gurunya juga sehingga seribu orang.



Pada 2007 kami mengadakan untuk sek-sek daerah Kota Bharu, 2008 untuk Daerah Bachok dan perangcangan yang telah diatur untuk tahun ini ialah daerah Pasir Mas. Walau bagaimanapun Allah adalah sebaik baik perancang. Pada saat saat akhir, setelah berbincang dengan pihak PPD kami membatalkan program yang sepatutnya berlangsung minggu lepas. Ini adalah kerana atas faktor keselamatan kesihatan pelajar iaitu untuk mengelakkan penularan H1N1 memandangkan ia program yang besar dan melibatkan 15 buah sekolah dan seribu peserta.



Di sini saya sertaka beberapa gambar ABJZ Ramadhan yang telah kami jalankan pada tahun tahun yang lalu. Doakan semoga program ini dapat diteruskan pada masa hadapan, InsyaAllah.










No comments: