Friday 7 August 2009

MEMBERI CERAMAH ABJZ

Saya dijemput untuk memberikan ceramah ABJZ pada 2 program yang dijalankan pada minggu yang lepas. Yang pertama pada 28 Julai 2009 dan yang kedua pada 4 Ogos 2009.

Program pada 28 Julai 2009
Tajuk ceramah pada sebelah pagi yang saya sampaikan adalah "Penganiayaan dan Penderaan Seksual Di kalangan Kanak-kanak Berkeperluan Khas." Manakala pada sebelah petang saya merupakan seorang panel forum di program yang sama. Program ini telah dihadiri oleh guru-guru dan ibubapa seramai hampir 300 orang. Walaupun tajuk ini memberi fokus kepada kanak kanak berkeperluan khas tetapi ia masih releven untuk memaparkan pengalaman di RS. Kalau mengikut WHO, definisi kanak kanak ini berusia di bawah 18 tahun. Manakala salah satu daripada kategori berkeperluan khas adalah mereka yang bermasalah pembelajaran. Kalau hendak dilihat dari statistik di RSK, kebanyakkan dari pelatih kami berusia bawah 18 dan hampir 25% dari mereka mempunyai tahap pendidikan hanya setakat sekolah rendah. Oleh kerana itu ada beberapa isu yang releven untuk dibincangkan.

Program pada 4 Ogos 2009




Program ini dijalankan semperna Minggu Aktiviti untuk pelajar menengah atas. Tajuk ceramah yang telah saya sampaikan adalah Antara Cinta dan Cita Cita. Sudah tentu tajuk dia amat menarik untuk dibentangkan bersama remaja.


Sesi baru bermula dengan saya memperkenalkan diri dan latar belakang

Sesi Bagaimana Solat Mu? Satu sesi dari hati ke hati....

Bersama sama dengan pelajar perempuan dan juga pelajar lelaki

No comments: