Wednesday 5 August 2009


Berita di akhbar

Pada hari Isnin 27 Julai 2009 saya menerima panggilan dari seseorang mengenai kata kata saya dalam Utusan, Berita Timur. Tak perasan pun sebelum tu kalau tak ada yang menalipon dan bertanya. Selepas tu ada lagi beberapa panggilan bertanyakan perkara yang sama iaitu kenyaaan yang dibuat dalam akhbar. Inilah dia berita yang dikeluarkan dalam akhbar tersebut......


Hmmmm...patutlah, bila saya baca barulah perasan. Apa yang ditulis itu tidaklah tepat walau pun sebahagian dari berita itu betul.

Memang kami di RS Kelantan menerima panggilan purata 5 sehari @ 150 sebulan sepertimana ditulis dalam berita tersebut. Panggilan itu walau bagaimanapun bukan kesemua datang dari Kelantan. Itu yang tak betul tu! Marahlah orang Kelantan....Panggilan yang kami terima tu dari serata Malaysia.


Selain itu panggilan yang kami terima bertanyakan banyak hal, bukan sahaja untuk memasukkan anak anak mereka ke RS Kelantan walaupun itu antara yang biasa diterima. Ini lagi satu yang kurang disenangi.... Sebab ada panggilan yang ingin bertanya pendapat atau mendapat maklumat lebih apa yang mereka patut lakukan terhadap sesuatu masalah atau isu.

Itulah kadang kala yang berlaku dalam kehidupan. Apa yang kita hasrat atau ingin sampaikan kadang kala disalah ertikan atau pun tersalah tafsir.


Wallahua'lam.

Dr Zaharah.

No comments: