Friday 23 October 2009

PERJUMPAAN KELUARGA BERSAMA IBU BAPA PELATIH RS KELANTAN

SALAM PERJUANGAN,


Alhamdulillah, pada Sabtu 23 Okt 2009 (3.00 ptg - 5.00 ptg) berlangsung perjumpaan di antara Pengerusi RS Kelantan Dr. Zaharah Sulaiman bersama suami Ust. Azizee Rohim Japri yang juga merangkap JK Tarbiyyah serta Dr. Dasmawati Mohamad (JK RSK) bertemu empat mata dengan keluarga pelatih. 10 keluarga dijemput hadir tetapi Alhamdulillah 4 keluarga yang hadir.




Untuk pengetahuan, sesi perjumpaan keluarga ini berlangsung hanya kepada pelatih-pelatih yang sudah melepasi tempoh 4 bulan ke atas menjalani bimbingan di RS Kelantan. Fasa ini mampu membantu kami di RS Kelantan untuk mengetahui dan menilai personaliti pelatih-pelatih di RS Kelantan. InsyaAllah perjumpaan seperti ini mampu membantu ke-2 belah pihak terutama keluarga pelatih yang ingin mengetahui perkembangan terkini anak-anak mereka.



Sesi pertama, berlangsung pertemuan 2 keluarga.Tidak dilupa, buku log pelatih menjadi instrumen perbincangan di antara JK RSK dan ibu bapa pelatih. Soalan yang berkisar kepada pelan perancangan masa depan adik-adik pelatih di RS Kelantan dan perbincangan juga menfokuskan perubahan sikap pelatih-pelatih. Ada ibu bapa yang mengeluarkan air mata....tanda syukur dan pada masa yang sama resah menanti perubahan dan perkembangan anak-anak mereka.


Perbincangan dihentikan untuk 2 keluarga bagi memberi peluang kepada sesi ceramah. Ust. Azizee seperti biasa menyumbang ilmu dan tenaga dalam ceramah yang mengfokus cara-cara mendidik anak dalam Islam. InsyaAllah semoga ada hati-hati yang terbuka dan dibuka oleh Allah Ta'ala.



Seterusnya sesi bersama 2 keluarga disambung semula. Ianya juga mengfokuskan perkembangan anak-anak di RS Kelantan dan pelan perancangan apabila pelatih-pelatih tamat bimbingan di RS Kelantan.


Alhamdulillah, semuanya berjalan seperti yang dirancang.












No comments: