Friday 16 October 2009

Pameran RS Kelantan semasa program

SEMINAR FIKRAH HASAN AL-BANNA: PEMBINAAN KELUARGA MUSLIM

Entry tersebut adalah e mail yang telah ditulis oleh Dr Norhani untuk wjkel net, seorang JK RSK dan mantan Pengerusi RSK.

SEMINAR FIKRAH HASAN AL-BANNA: PEMBINAAN KELUARGA MUSLIM
Assalaamualaikum wr wb

Alhamdulillah, thummalhamdulillah, dengan izin Allah yang Maha Agung, Seminar Hasan AlBanna : Pembinaan keluarga Muslim selamat diadakan dengan jayanya di Hotel Raudhah, Kota Bharu pada 3 hb Oktober 2009/14 Syawal 1430 ie Sabtu lepas.

Seminar anjuran JIM Kelantan ( dengan ajk dari semua daerah dan wanita ) di bawah Pengarah Akh Hamdan ( JK Pembangunan Keluarga ), dihadiri sekitar 200 peserta, lebih 50% darinya kalangan belum ahli JIM. Alhamdulillah ramai peserta Seminar AlBanna 1 (2008) dapat kita hubungi semula untuk hadir yang ini.

Tema : CINTA DI RUMAH HASAN ALBANNA.... buku berkaitan rumahtangga As-Syaheed.

JZKK kepada pembentang Ucaptama AKH DR HISHAMUDDIN ALHAM (JIM JOHOR), dengan multimedia yang mengkagumkan, juga ahli panel yang hebat-hebat: DR HAFIDZAH MUSTAKIM, KWJ Kelantan dan PAK RIJAL ( Pensyarah Kolej Jaiputra ) dan Dr Hisham sendiri. Akh Saidy Ismail, tidak disangkal lagi adalah pemudahcara yang berpengalaman.

All of you were not very good, YOU WERE EXCELLENT!! Alhamdulillah.

Ana ambil kesempatan ini untuk ucapkan JAZAAKUMULLAHU KHAIRAL JAZAA', terutama kepada Dr Hisham yang meredah 4 negeri selama 12 jam bersama Min dan Nadia. Akhi memang belum taubat nasuha...driving thru Johor ,Pahang, Terengganu and kelantan.

Lanjutan Seminar ini, bengkel Keibubapaan Efektif akan menyusul mengikut Fasa Pendidikan Anak2, kali ini lebih berfokus kepada "How to...." merujuk buku yang sama, InsyaAllah.

Begitulah sedikit laporan Seminar , tak taulah apa SB tu akan lapor pulak. ( x bayarpun masuk seminar orang!)

Salam.
Dr Norhani
TKW / JK Pembangunan Keluarga WJKelantan
Setiausaha Seminar Hasan AlBanna 2009

Gerai RSK
Banyak juga bahan dan buku yang terjual. Ada juga yang memasukkan derma dalam tabung kami.
JZKK kepada semua yang telah bersama menyumbang.

No comments: